کیوکوشین کاراته مردان مبارز قاین

مادست تمامی دوستانی را که می خواهند ما را در خدمت رسانی به جامعه بزرگ کیوکوشین کاراته یاری نمایند می فشاریم .

کیوکوشین کاراته مردان مبارز قاین

مادست تمامی دوستانی را که می خواهند ما را در خدمت رسانی به جامعه بزرگ کیوکوشین کاراته یاری نمایند می فشاریم .

مصاحبه با شیهان آذوق

لطفاً خود را معرفی کنید؟ رضا آذوغ متولد 1332 هستم ، 40 سال است که رزمی کار می کنم . عضو کمیته فنی و آزمون سبک ، نائب رئیس شورای داوران ، مسئول کمیته دفاع شخصی، عضو هیئت رئیسه وسرمربی تیم ملی بزرگسالان سبک کیوکوشین به مدت 6 سال ، آمورش مبارزه و دفاع شخصی در گردهمائی ماهانه به مربیان ارشد کیوکوشین و در حال حاضر رئیس سبک کیوکوشین کاراته تزوکا در ایران و خاورمیانه می باشم



لطفاً خود را معرفی کنید؟
رضا آذوغ متولد 1332 هستم ، 40 سال است که رزمی کار می کنم . عضو کمیته فنی و آزمون سبک ، نائب رئیس شورای داوران ، مسئول کمیته دفاع شخصی، عضو هیئت رئیسه وسرمربی تیم ملی بزرگسالان سبک کیوکوشین به مدت 6 سال ، آمورش مبارزه و دفاع شخصی در گردهمائی ماهانه به مربیان ارشد کیوکوشین و در حال حاضر رئیس سبک کیوکوشین کاراته تزوکا در ایران و خاورمیانه می باشم.

هدف از ایجاد سبک کیوکوشین تزوکا را بیان کنید؟

همیشه آرزو داشتم از علم کاراته اساتید دنیا اطلاع داشته باشم و از نزدیک تمرین آنها را حس کنم اما متاسفانه کمتر اتقاق می افتاد .چندباری را که به عنوان مربی تیم ملی به ژاپن و اروپا به مسابقات بین المللی و جهانی کیوکوشین سفر کردم کمتر موفق شدم در کمپ ها و تمرینات اساتید بزرگ شرکت نمایم. به همین خاطر تصمیم گرفتم یکی از سبک های کیوکوشین که در جهان از جایگاه والایی برخوردار است نمایندگی کسب کنم تا بتوانم از محضر استادان ممتازی بهره مند شوم ، اگر چه بیشتر مربیان ایرانی فنی هستند و از هوش بالایی برخودارند.

در مورد وضعیت و گسترش سبک در کشور چه اقداماتی صورت گرفته است ؟

نزدیک به چهارسال است که سبک کیوکوشین کاراته تزوکا به ریاست بنده رسمیت یافته و زیرنظر سازمان تربیت بدنی و فدراسیون کاراته فعالیت دارد. در حال حاضر بیش از 23 استان نماینده کیوکوشین تزوکا داریم که چندین باشگاه زیرنظر نمایده هایمان فعال هستند و همه ساله مسابقات قهرمانی استانی مسابقات قهرمانی کشور برگزار می نمایم . همچنین هرماه در استانها مربیان سبک گرد هم آمده و با هم تمرین مشترک انجام می دهیم

در مورد موفقیت های جهانی و بین المللی سبک توضیح دهید ؟
جواب : در این چهارسال هشت دعوتنامه از کشورهای ژاپن – استرالیا – هلند – بلژیک – لهستان – کانادا – گرجستان و پاکستان دریافت کرده ایم ولی متاسفانه فقط با چندتای آنها موافقت شده است . خوشبختانه در مسابقات قهرمانی اوپن آسیا که تنها طلای آن را فرزندم سعید آذوغ بدست آورد و در مسابقات بین المللی کشور هلند نیز سعید آذوغ و آقای علی دهقان 2 مدال طلای باارزش کسب نمودیم ، البته به دنبال طلای مسابقات جهانی کیوکوشین تزوکا در ژاپن هستیم که افتخاری برای کشور عزیزمان ایران باشد.

در زمینه علمی و فرهنگی برنامه های خاصی را پیگیری می کنید ؟
بلی صد درصد من همیشه به شاگردانم می گویم بزرگان زاده نشده اند بزرگان ساخته شده اند. من همیشه دنبال فن هستم مسابقات را چه در خارج چه در داخل دنبال می کنم یا خودم حضور دارم یا از طریق فیلم تماشا می کنم . در مسابقات کیوکوشین تزوکا فنون زیادی اجرا می شود و من آنها را یادداشت می کنم و به هنرجویانم آموزش می دهم.

برنامه آینده شما چیست ؟
برنامه های خیلی مفیدی برای سبک دارم ،امید وارم کیوکوشین تزوکا جز سه سبک برتر کاراته آزاد کشور شود و دیگر اینکه ایران بتواند در مسابقات جهانی مدال طلای اوپن را از آن خود نماید .

موانع و مشکلات سبک چیست ؟
جواب : مشکلات سبک فراوان است بودجه نداریم دولت باید سبکهای تحت پوشش فدراسیون کاراته را حمایت مالی کند و به بانوان کاراته کا بیشتر بها دهد ضمن اینکه وقتی تیمی با هزینه خود به خارج از کشور دعوت می شود دلیلی ندارد سازمان تربیت بدنی مجوز صادر نکند.

اگر صحبت خاصی دارید بیان کنید ؟

از دولت محترم می خواهم به جوانان ورزشکار و قهرمانا ن بیشتر توجه کند تا آنان با انگیزه بیشتر در رشته ورزشی خود تلاش کنند تا بتوانند سکوهای بین الملل- آسیایی و جهانی را کسب نمایند . به جوانان عزیر کشورم توصیه می کنم هرگز اجازه ندهند پرنده ناامیدی روی سرشما آشیانه کند. اگر هدف شما فتح قله هاست باید خواست ، باید رفت و باید تلاش کرد .

ما باید یا به اندازه آرزوهایمان تلاش کنیم یا به اندازه تلاشمان آرزو کنیم . پس اگر می خواهیم موفق باشیم باید تلاش کنیم.

نظرات 2 + ارسال نظر
حسین نبئی سه‌شنبه 18 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:30 ب.ظ http://www.hsm86.blogfa.com

ای برو تو خو حمید جان اگر برا لاغری ترفندی بلد بودی به سر خودت در میاوردی تو لالایی بلدی براچی برا خودت نمی خونی . ولی دمت گرم وبلاگ خوبی دست و پا کردی ............. ای چلموش.

Javad kyokushin جمعه 5 آذر‌ماه سال 1389 ساعت 06:00 ب.ظ http://javadkyokushin.blogfa.com

سلام حمید آقا.وبلاگت خیلی عالی بود.اگه دوست داری منو با نام جوادکیوکوشین لینک کن.بعد اطلاع بده تا تو رو با چه اسمی در وبلاگم لینک کنم.موفق باشی
http://javadkyokushin.blogfa.com

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد