کیوکوشین کاراته مردان مبارز قاین

مادست تمامی دوستانی را که می خواهند ما را در خدمت رسانی به جامعه بزرگ کیوکوشین کاراته یاری نمایند می فشاریم .

کیوکوشین کاراته مردان مبارز قاین

مادست تمامی دوستانی را که می خواهند ما را در خدمت رسانی به جامعه بزرگ کیوکوشین کاراته یاری نمایند می فشاریم .

تمرینات رزمی کیوکوشین در کوهستان (میتسومینه)

تمرینات رزمی کیوکوشین در کوهستان (میتسومینه)

خویشتن را به سختی به پیش رانده و درجای دلخواهش به سرانجام رساند.نتیجه این  کوشش ها و آزمون ها منجر به خلق یکی از مستند ترین تمرینهایش شد،تمرین افسانه ای او یعنی:((تمرین کوهستان)).

اویاما در پی عمل نصیحت یکی از مورد احترام ترین استاد انشُکه اظهار داشته بو:((اگر می خواهید خودتان را پیدا کنید خویشتن را در خلوت و تنهایی بجویید))ساک کوچکش را بست و به سمت کوهستان راهی شد.توشه ی سفرش تنها شامل لوازم تمرین و چند کتاب می شدُکتاب هایی در مورد داستان زندگی بزرگترین  سامورایی ژاپن و بزرگترین قهرمانش یعنیُموساشی .اویاما بر آن بود که در آنجا بماند و ترتیب داد تا غذا و سایر مایحتاجش را ماهی یکبار برایش  بیاورند.هر زمانی که پیک کوهستانی  آذوغه و چیزهای دیگر را برایش می آورد  چنان بود که گویی خدا شخصا این دیدار را برای او فراهم می نمود. اویاما از این فرصت کوتاه بودن در کنار انسانی دیگر ُبسیار خرسند بود.

در طول این دوران اویاما خویشتن را به سختی تمرین و پرورش داد. او از در ختها  به جای کیسه بوکس و از بوته های گیاهان و تخته سنگها به جای سکوی پرش یا موانع پرش استفاده می نمود . او با طبیعت هم راز و هم صحبت شد و روشنایی صبحگاه  را بهترین  دوست خویش قرار داد.همان طور که خورشید  هر صبح  طلوع می کرد  و هر بعد از ظهر  غروب می کرد  دلتنگی سخت و طاقت فرسایی  تنهایی به سراغش می آمد.روزهای سخت و  دشواری که شبیه هیچ یک از سختی هایی که تا کنون  در زندگی مان تجربه کرده ایم نبوده است گذران زندگی در چهار دیواری کلبه ای محقر و کوچک و سختی هایی که هر روز  به او نزدیکتر می شد.هنوز او پا بر جای  و استوار بود.

او در مقاله ای با کلمات خودش می گوید:((بزرگترین بهره ام از اقامت در کوهستان  پرورش قدرت و نیروی جسمانی ام  و روانی ام  در طول روز و مواجهه با خود درونی ام در هنگام شب بود.البته مهارت و توانایی ام در کاراته  نیز در حال پیشرفت و افزایش  بود اما  مهمترین  چیزی  که به دست آوردم   تقویت  و گسترش  یک حالت با شکوه   روحانی  و درونی بودُ حالتی که  بسیار افزون تر  از پیش از آمدنم به کوهستان بو)).

سوسای ماس اویاما همیشه اهمیت((اوس نو سن چین)){روح اوس} را به شاگردانش تاکید می کرد . ا. با عزمی راسخ و با تمام وجود لمس کرد که استقامت و ثبات قدم در سختی  ها و ادبار منجر  به ایجاد قدرت می شود.

وی  در تلاش  برای اثبات این نکته سبک و فلسفه ای منحصر به فرد  تحت عنوان کیوکوشین را ارائه داد. اوقاتی  که در کوهستان سپری  اعتقاد او به خویش و راهش محکم تر نمود. این دوران که به دور از جامعه  سپری شد  سرانجام  زمینه ای شد برای طرح((سازمان حقیقت نهایی))یا به عبارت دیگر همان ((کیوکوشین کای کاراته)) . سوسای  به همراه شاگردانش  برای تمرینات فصلی کمپ اغلب به آن کوهستان مراجعت می کرد  و بدین  منظور  قله ی دور دست  میتسومه  جایی است که موساشی جاودان  تمرینات  خویش را اغلب  در آنجا  انجام  می داد  و مکانی  سرشار از افسانه می باشد. این  مکان  در زمانی  که با  اتوموبیل  غیر قابل دسترس بود به قدر کافی ذهن سوسای را به خود معطوف کد تا جایی که همچون  سحر و جادو در تمرینات و تعالیم شخصی  وی منعکس و آشکار شد و احساسی سرشار از خلوص و وقار-ورای دنیای درون- به وی ارائه داد. امروز سنگ و لوح یاد بود سوسای بر فراز میتسومه جایی که با مسیرهای صعب و صخره ای محصور شده آرام گرفته است. مکانی که برای اولین با در آنجا قدم نهاد.

در میان سایر زیارتگاههای  باستانی سامورایی و زیارتگاههای عادی  این مکان  بر خلاف   سایر مکانها  خاطرات سوسای را برای شاگردانش  آنها که او را خوب می شناختند   و نیز بسیاری که اورا نمی شناختند زنده می کند. کسانی که هنوز هم راه و خط مشی او را دنبال می کنند . همانطور  که در فضای باز محوطه  تمرین می کنید  و باد با شدت بر شما می وزد  تقریبا  می توانید طنین کیای قدرتمند  سوسای  را در میان انبوه درختان   جنگل بشنوید.

خانواده بزرگ کیوکوشین  کاراته از هر نقطه ی دنیا در کنار کوهستان جنگلی  میتسومه  گد هم می آیند. بعضی از اعضای شرکت کننده بخشی از راه را به منظور آزمودن  پیشرفت شان  صرف می کنند.

در انتهای روز  و در اوایل غروب در زمانی که نسیم خنک باد می وزد ورزشکارانه (تاکی-آبی) ایستادن  در زیر آبشار را تجربه می کنند٬و به سمت بنای یاد بود سوسای ماسو تاتسو اویاما  گام بر می دارند . تمام برنامه های زمان بندی   شده برای کمپ ٬با موفقیت انتخاب می شوند  و اعضای گروه در فضای  پاک  و خنک میتسومه توقف می کنند٬جایی که همه ی کاراته کاها روح سوسای را کم و بیش  احساس می کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد